El passat dilluns 8 de juny, l’Associació d’Empresaris de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró (AdEM) va assistir a la II Cimera del Comerç de Catalunya, organitzada per PIMEC Comerç al CCCB, una jornada que va reunir professionals, empreses, associacions i representants institucionals per abordar els grans reptes i oportunitats del comerç de proximitat.
Durant la jornada, PIMEC Comerç va alertar dels efectes de la pèrdua progressiva del model de comerç de proximitat i va apostar per liderar una estratègia de país que garanteixi la competitivitat del sector a través de polítiques públiques que protegeixin la diversitat comercial i garanteixin una competència justa.
La presidenta de PIMEC Comerç, Mònica Gregori, va destacar que el comerç de proximitat afronta una situació cada vegada més complexa, marcada per l’augment dels costos, la competència desigual, els canvis en els hàbits de consum i la manca de relleu generacional.
Per la seva banda, el president de PIMEC, Antoni Cañete, va posar en valor el model comercial català com un “actiu estratègic per al país”, defensant la necessitat d’impulsar una estratègia compartida entre administracions i sector per garantir la competitivitat i la continuïtat del comerç de proximitat.
L’acte també va comptar amb la participació de la directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya, Marta Angerri, i de la comissionada de Promoció Econòmica, Comerç, Restauració i Moda de l’Ajuntament de Barcelona, Nadia Quevedo.
Durant la cimera es van abordar qüestions clau per al futur del sector, com el relleu generacional, la transformació digital del comerç, l’emprenedoria, el creixement empresarial i la captació i retenció del talent.
La jornada també va comptar amb una ponència del president de l’Observatori de la Pime de Catalunya i catedràtic de la UPF-BSM, Oriol Amat, centrada en la importància de facilitar el relleu dels negocis comercials per preservar l’activitat econòmica i el paper social que el comerç de proximitat exerceix als municipis i barris de Catalunya.
A més, es va celebrar una taula rodona sobre polítiques locals de suport al comerç de proximitat, amb la participació de representants institucionals de diferents administracions, on es van compartir experiències i iniciatives impulsades als seus territoris per enfortir el teixit comercial, fomentar l’associacionisme i adaptar el sector als nous reptes econòmics i socials.
Des de l’AdEM es valora molt positivament la participació en aquest tipus de jornades, que contribueixen a compartir coneixement i a continuar reforçant el teixit comercial i empresarial del municipi.
