Dijous dia 15 de Novembre és la jornada inaugural a les 19 h. al pavelló de Platja d’Aro i abans la desfilada dels 1.000 participants pel passeig marítim fins pavelló
Prop d’un miler de participants provinents de tot Europa es donaran cita a la Costa Brava del 15 al 18 de març
Es tracta de la tercera ocasió en què Espanya alberga aquest esdeveniment, després de les edicions de Lugo a 2002 i de Granada el 2012.
Es tracta de la tercera ocasió en què Espanya alberga aquest esdeveniment, després de les edicions de Lugo a 2002 i de Granada el 2012.
Joves provinents de tot Europa es reuniran del 15 al 18 de març a la Costa Brava. Què se’ls ha perdut a Platja d’Aro? Són representants de les més de mig miler de seccions locals que conformen Erasmus Student Network (ESN), que celebra el seu Annual General Meeting (AGM) a la vila gironina.
Des del seu naixement el 1989, arran de la tornada a casa dels primeríssims beneficiaris del programa Erasmus, ESN ha anat teixint a poc a poc una xarxa de voluntariat en què estudiants locals ajuden els estudiants d’intercanvi que arriben a les seves universitats i ciutats, des de l’assistència a l’arribada i les primeres passes fins a la dinamització de la seva experiència a través d’activitats de tot tipus, promovent els valors de la integració europea i els beneficis de la mobilitat acadèmica i juvenil, en els seus tres nivells: local, nacional i internacional. Una xarxa que ha anat creixent progressivament fins a estar present, a dia d’avui, en més de 900 universitats en 40 països d’Europa, arribant a ser la major organització estudiantil europea. S’ha convertit així en una referència de la generació Erasmus davant les institucions, especialment la Comissió Europea, amb la qual ESN col·labora estretament en matèria de mobilitat acadèmica i juvenil.
Com cada any per aquestes dates, una localitat de la geografia europea és la triada per a albergar la reunió anual d’aquesta xarxa, un esdeveniment que s’ha convertit ja en un moment clau, una cita anual indispensable per als voluntaris que dia rere dia fan arribar des de Brussel·les, seu general de l’organització, els valors i la tasca social que s’amaguen després de les seves sigles. Es tracta del moment de l’any en què es fa balanç del curs acadèmic, es comparteixen bones pràctiques en formacions de temàtiques molt diverses, s’estableixen les línies estratègia a seguir en els propers mesos i es tria a la Junta Internacional, principal òrgan gestor de la organització, els membres, electes per un mandat d’un any, renovable, mouen la seva residència a la capital belga.
Aquest any, a més, l’esdeveniment comprendrà una sèrie de debats i votacions que podrien redefinir completament l’estructura interna de l’organització i els seus principis de funcionament, la qual cosa podria derivar en què aquesta hagi de ser l’última AGM tal com ha vingut sent fins ara.
Per què Platja d’Aro?
Naturalment, organitzar un esdeveniment d’aquesta magnitud no és tasca fútil ni de bon tros exempta de riscos, amb la qual cosa la seu i el comitè organitzador (OC) de la AGM, són elegits sempre un any abans, precisament en la reunió anual anterior, per tenir el temps i marge per treure un projecte així endavant. Entre les seccions espanyoles es portava estudiant un temps la idea de portar-se 1 AGM a Espanya, després de les experiències de Lugo a 2002 (quan els voluntaris actuals eren al col·legi o començant l’institut) i de Granada el 2012, ja recordada per algun els voluntaris més veterans.
Finalment, un grup motivat de membres de diferents seccions espanyoles, des de Sevilla a Barcelona passant per Huelva, Extremadura o Castelló, van decidir llançar-se i intentar-a la Costa Brava, on comptaven amb una sèrie de contactes. Després d’uns preparatius en temps rècord i el suport de les seccions espanyoles, la candidatura de Platja d’Aro, que poc o gens tenia a veure amb anteriors seus de l’esdeveniment com Milà, Varsòvia o Ankara, es va plantar a la AGM de Berlín del passat any i va aconseguir l’acceptació majoritària de l’assemblea de ESN, que compta amb més de 500 vots.
Des de llavors l’equip es va començar a ampliar i no ha parat de treballar. Però per descomptat, aquest projecte no hauria estat possible sense l’inestimable suport institucional, logístic i econòmic de l’Associació Empresaris Castell Platja d’Aro S’Agaró (ADEM), l’Ajuntament de Platja d’Aro, el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i la Representació de la Comissió Europea a Barcelona. Així mateix ha resultat crucial l’aportació de patrocinadors com Coca-Cola, Verse, Spotahome, SIELE i Recruiting Erasmus.
Els moments clau
El tret de sortida a l’esdeveniment més esperat de l’any per als voluntaris de la xarxa omplirà el dijous 15 a la tarda els carrers de Platja d’Aro de color, banderes i multiculturalitat, en l’anomenada Flag Parade, que s’ha convertit en tot un tradició per inaugurar la AGM. A l’estil dels Jocs Olímpics, les delegacions de cada país desfilaran pels carrers de la ciutat fent gala de les seves ensenyes i colors nacionals i els seus càntics de festa típics.
A majors de les sessions plenàries, que consumiran la major part del programa de l’esdeveniment, la tarda de dissabte estarà reservada al ja també tradicional INFOMARKET. Les empreses i entitats col·laboradores aprofitaran l’ocasió d’una trobada d’aquestes dimensions tant per donar-se a conèixer a un públic ampli però molt divers, entre el qual poden trobar així mateix talent jove i qualificat amb projecció internacional, és a dir, que els mateixos voluntaris podrien trobar en aquest mercat, mentre presenten les seves universitats d’origen als seus companys d’altres ciutats i països, l’oportunitat d’aconseguir una experiència professional de primer nivell.
El Informarket de la AGM s’ha convertit, sense cap dubte, en una de les principals fires d’educació internacional i mobilitat de tot Europa, en la qual fins als serveis de promoció turística nacionals, regionals i locals fan acte de presència a través de els representants de les seccions, que difonen el seu material promocional. Perquè, ¿en quina altra ocasió trobarem a gairebé 1.000 estudiants de tot Europa reunits en un mateix esdeveniment, una mateixa ciutat i una mateixa setmana?
Finalment, un grup motivat de membres de diferents seccions espanyoles, des de Sevilla a Barcelona passant per Huelva, Extremadura o Castelló, van decidir llançar-se i intentar-a la Costa Brava, on comptaven amb una sèrie de contactes. Després d’uns preparatius en temps rècord i el suport de les seccions espanyoles, la candidatura de Platja d’Aro, que poc o gens tenia a veure amb anteriors seus de l’esdeveniment com Milà, Varsòvia o Ankara, es va plantar a la AGM de Berlín del passat any i va aconseguir l’acceptació majoritària de l’assemblea de ESN, que compta amb més de 500 vots.
Des de llavors l’equip es va començar a ampliar i no ha parat de treballar. Però per descomptat, aquest projecte no hauria estat possible sense l’inestimable suport institucional, logístic i econòmic de l’Associació Empresaris Castell Platja d’Aro S’Agaró (ADEM), l’Ajuntament de Platja d’Aro, el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona i la Representació de la Comissió Europea a Barcelona. Així mateix ha resultat crucial l’aportació de patrocinadors com Coca-Cola, Verse, Spotahome, SIELE i Recruiting Erasmus.
Els moments clau
El tret de sortida a l’esdeveniment més esperat de l’any per als voluntaris de la xarxa omplirà el dijous 15 a la tarda els carrers de Platja d’Aro de color, banderes i multiculturalitat, en l’anomenada Flag Parade, que s’ha convertit en tot un tradició per inaugurar la AGM. A l’estil dels Jocs Olímpics, les delegacions de cada país desfilaran pels carrers de la ciutat fent gala de les seves ensenyes i colors nacionals i els seus càntics de festa típics.
A majors de les sessions plenàries, que consumiran la major part del programa de l’esdeveniment, la tarda de dissabte estarà reservada al ja també tradicional INFOMARKET. Les empreses i entitats col·laboradores aprofitaran l’ocasió d’una trobada d’aquestes dimensions tant per donar-se a conèixer a un públic ampli però molt divers, entre el qual poden trobar així mateix talent jove i qualificat amb projecció internacional, és a dir, que els mateixos voluntaris podrien trobar en aquest mercat, mentre presenten les seves universitats d’origen als seus companys d’altres ciutats i països, l’oportunitat d’aconseguir una experiència professional de primer nivell.
El Informarket de la AGM s’ha convertit, sense cap dubte, en una de les principals fires d’educació internacional i mobilitat de tot Europa, en la qual fins als serveis de promoció turística nacionals, regionals i locals fan acte de presència a través de els representants de les seccions, que difonen el seu material promocional. Perquè, ¿en quina altra ocasió trobarem a gairebé 1.000 estudiants de tot Europa reunits en un mateix esdeveniment, una mateixa ciutat i una mateixa setmana?
Annual General Meeting Costa Brava 2018
info.agmcostabrava@esn-spain.org